Zavřít reklamu

V této době se na světě nevyskytuje asi nikdo, kdo by pochyboval o kvalitách obou dílů akčního RPG s hrůzostrašným názvem – Diablo. Nedávno jsem nakousl v retrospektivě, proč je tahle hra od Blizzardu pojmem sama o sobě. A protože zasvěcení vědí, co dokáže americká firmička vytvořit při smíchání chutných ingrediencí, obohatit to zajímavými extrakty, a vyšperkovat to pomyslnou „třešničkou“, tak nám nezbývá, než se pustit do ochutnávky velkého hitu. Tyto dny byly velmi divoké a informace se slepovaly a rozmělňovaly rychlostí světla. Na konci tohoto článku budete vědět, co vás čeká, ovšem neberte všechno jako konečné resumé. Blizzard stále mění své původní stanoviska, a je dost možné, že některé prvky budou zcela vypuštěny. Připravte si minimálně kilo ledových kostek, abyste ten žár vydrželi.

Netrpělivý pohled na písečné hodiny

Hra se bude odehrávat v roce 1285. Z hlediska chronologie je to dvacet let od završení druhého dílu. Podíváme se do města Tristram (aneb urbanistická reforma vesnice). Opět nás nemine putování do oblastí s různým podnebím. Hra bude obsahovat čtyři akty. Jako zpestření se také chystají subquesty, které se budou generovat v závislosti na typu hratelné postavy. V tomto směru jde o přínos, který prodlouží hratelnost, a samozřejmě se zlepší přístup získávání k novým předmětům a zkušenostním bodům. Hlavní dějová linka je obestřena rouškou neznáma. Nicméně zde zůstává Sanctuary, Deckard Cain, Soulstone, tentokráte v černém zbarvení. Do toho se rvou o nadvládu dvě přeživší frakce pekelného pokolení. Jak na to bude hledět sám „Pán teroru“ Diablo, to je zatím ve hvězdách. Na cestách vás bude doprovázet i Cainova neteř. A rozhodně to nebude poklidná procházka. Při cestování narazíme na checkpointy, které budou eliminovat dlouhé túry, pokud někde „natáhnete brka.“

Jsem hrdina, značka“ je mi šumák do čeho jdu!“

Počet hlavních hrdinů se vyšplhal na konečné číslo pět, tedy stejně jako v základu Diabla II. Nechybí zde agresivní barbar, manou zapáchající čaroděj, i přesný střelec v podobě lovce démonů. Mého oblíbeného nekromancera nahradil witch doctor. Má jít o klasickou postavu kombinující útočná, pasivní a vyvolávací kouzla. Poslední do plejády je mnich, který je něco na způsob paladina s ochrannými aurami a znameními, dokáže používat bojová umění a neštítí se ani použití dvou zbraní naráz. Z této petice se mi zatím nejvíc líbí mnich a lovec démonů. Časem možná přibudou i další hratelné postavy, ale to je zatím jen spekulace. Při vytvoření avatara máte možnost si zvolit variantu obou pohlaví. Mezi základní atributy bude patřit síla, přesnost, vitalita, obrana a duševní síla. Zde nastala novinka v podobně automatického přiřazování do jednotlivých položek. Naopak nechybí známé „skillové stromy“, které budou rozděleny do třech skupin. Invence je v tom, že již nebudeme moct dávat jednotlivé body do určitého skillu, ale bude možné měnit případně ty skilly, které už nepoužíváme za ty, které chceme zprovoznit. Odvíjení bude kromě toho záležet i na celkovém stylu hraní. Účelem toho celého bylo, aby dotyční hráči nevyčkávaly s body, které by pak vložily do lepších triků v pozdější fázi hraní. Je předem jasné, že buildů bude hodně a jejich varianty budou rozmanité a smysluplné pro každého jedince. Novinkou jsou tzv. energie. Každá postava má vlastní energii. Odlišuje se barvami, názvy a přímo souvisí se skilly a atributy, které se využijí při hře. Jedinou výjimku tvoří lovec, který má svou energii rozdělenou na dvě části, útočnou a obranou. Každý z hrdinů si ji může doplňovat za pomoci svých schopností. Samotný život se už nebude doplňovat výhradně léčivými elixíry, ale také vám budou padat léčivé orby, což je druhý způsob na regeneraci, protože elixírů nebude mnoho a disponují dlouhou dobou na maximální doplnění. Bojování už tedy nebude jen o síle, ale i o taktizování a načasování. Z hlediska obtížnosti Diablo III nabídne hned čtyři úrovně! Tři předchozí úrovně zůstávají. Rozvine je zcela nová úroveň zvaná Inferno. Tady budeme objevovat to nejlepší z nejlepšího. Ani si nedovedu představit těžkosti tohoto levelu, protože pokud jste umírali už při absolvování Hell, tohle bude OPRAVDOVÁ výzva! Nechybí ani mód hardcore.  

Beru si ten předmět, původní majiteli

Diablo bylo vždy o sběru všeho možného i nemožného. Když jste měli primární vybavení na sobě, najednou se probudila touha mít v záloze další a další vrstvy brnění, zbraní, dostatek lektvarů atd. Mamon, který až nelidsky hnal nováčka i bitvami zoceleného reka vpřed, byl a je stále hnacím motorem celé série. Ani já jsem se tohoto chytře vymyšleného systému nikdy úplně nenabažil. Automatické generování nás zcela pohltí, tím jsem si jist. Do výčtu pokrytí těla přibyly stehenní pláty a nárameníky. Hráč si může na sebe vzít cokoliv, je ale limitován samotným minimálním levelem, který musí na danou věc mít. Těšit se můžeme na spoustu horkého zboží, včetně setových a legendárních libůstek. Doufám, že bude dodatečný obsah vkládán díky patchům, podobně jako u druhého dílu. Co se tyče DLC, vsázím spíše na hutné datadisky. Ukládání věcí bude možné za pomoci inventáře a speciálních ruksaků. Samotná truhla bude mít až 350 políček. Zlatky se ale budou namísto do truhly dávat do tzv. sdruženého zdroje. To znamená, že je již konec s nudným přemísťováním. Krom toho nás ale čeká klasika v podobě portálových svitků. Zmizí však identifikační papírky. Stačí jedno kliknutí, a dotyčný item se popíše hezky sám. Z gemů byl opomenut diamant, safír a také lebky. Dokonalost se ale zvedne na čtrnáct levelů. Na runy bude kladen ještě větší důraz. Ty budou nadále rozděleny do pěti dalších skupin. Maximální počet socketů při vkládání do itemu je šest. Resistencí je stejně jako minule.

Jazykové nástrahy

Diablo nabídne spoustu textů, které zazní v průběhu celé hry. České lokalizace se zřejmě jen tak nedočkáme. Informovat vás bude karavana, případně občané dané lokace. NPC, které budou kooperovat, si teď představíme. Před zahájením však musíte získat jeho důvěru. První je triviální kovář, ten může opravovat nebo přidávat socketové důlky do kteréhokoliv z nalezených itemu. Úroveň jeho obchodu se bude postupně zvyšovat. Klenotník tyto přídavky může za poplatek později libovolně vyndávat podle vašeho uvážení. Kouzelníka, který by sem tam něco očaroval, ve hře nepotkáte. Naopak možnost gamblingu zůstala. Zvířátka byla rovněž odstraněna. Na druhou stranu spellové postavy si mohou přivolat svůj vlastní arsenál záložních potvor, které pak využijí přímo v bojích. V doprovodu uvidíme čarodějku, paladina a střelce. Pokud společník padne, dostane se do bezvědomí, ale po chvilce zase vstane a bude radostně mydlit vše kolem. Nemusíte tedy běžet do města a nechat mrtvého reinkarnovat.

 

Jedna velká bitevní vřava nejen v singlu

Monster bude přehršel. Dočkáme se normálních, raritních i unikátních. Nechybějí ani šampioni. Monstra se na vás budou hrnout odkudkoliv. Využívat při tom budou nejenom své schopnosti, ale také prostředí. Vy jim to však můžete oplácet stejnou mincí. Můžete jim dávat do cesty pasti, barikády, bariéry, shazovat je z útesů, odmrštit je na vzdálenou zeď apod. Při tom všem se bude prolévat krev a kusy těl budou hezky rychle odpadávat na zem. Speciální efekty jim dovolí umožňovat silné ataky, a občas vás připraví o nějaký ten úd. Jsem už teď zvědavý na jejich vzájemnou symbiózu v prostředí. Ani si nedovedu představit, kolik druhů potvor zde bude přítomných. A těch efektních komb! To vše zažijete i v multiplayerové části. Velkou novinkou je to, že pokud zabijete s kamarády potvoru, tak každému vypadne něco úplně jiného. Skvěle! Samotní hráči pak mohou bojovat i proti sobě, tentokráte ale díky speciálním arénám. I zde mohou využít prostředí a udělat z překážek výhody vůči jiným. Kdo přežije, získá chutné soupeřovo ucho. Hráči mohou své „nasyslené“ věci prodávat buďto za pravou měnu či za imaginární peníze. Je jasné, že se všechny itemy dají najít i u obyčejných obchodníků, ale požitek aukční síně bude zcela odlišný. Pokud hráč nemá zlato, může si je také obstarat, ovšem teď již za skutečnou měnu. Rovněž lze různé druhy itemů dražit, ale není potřeba vlastnit skutečně peníze. Dobrá varianta pro obě strany nemyslíte? Reálné platby poběží přes PayPal. Kdo se bude chtít své drahé postavy zbavit, může ji taktéž prodat za pravé „chechtáky“ Abyste mohli vstoupit do aukce, musíte mít svou postavu na levelu deset. I když nebudete hrát MP, musíte být neustále připojeni.

Temný svět, pestré barvy

Před několika málo lety jsem měl tu možnost vidět konceptové obrázky původního Diablo III enginu. Grafika byla tuze depresivní, nihilistická, nepříjemná, zkrátka opravdu stylová. Když jsem spatřil první videa ze hry, tak jsem málem přestal dýchat. Pouťové barvy mne nechytly dvakrát za srdce. Postupem času jsem si ale na zvláštní paletu zvykl a musím říct, že In-House engine se mi začíná hodně líbit. Blizzard je navíc dlouhá léta známý pro celkovou detailnost a přesnost. Velkou sílu vidím hlavně v interiérech. Započítejte si do toho ještě fyzikální engine Havok a máte zajímavý mix plný překvapení. Destruktivní lidé mohou jásat. Zde se dá rozbít skoro vše! Izometrický pohled zůstane naštěstí zachován. Jistě vám neunikli ani trailery, které vypadají zkrátka božsky. O hudbu se stará Russel Brower, který je mezi hráči dobře znám. Hra má vyjít na PC, dočkají se i konzolisti, šťastní budiž také majitele Maců. Jen to oficiální datum chybí. Na HW nároky se můžete mrknout tady. Na dnešní dobu jsou přijatelné, což masám nadrženým fandům musí vyhovovat.

Dle mého soudu si myslím, že Diablo III má dobře připravené mechaniky před přistáním na harddisky. Vypadá to, že se dočkáme chytlavé hratelnosti, spousty novinek a nejspíš bude čert figurovat mezi nejlepšími on-linenovkami současnosti. Pokud to kluci vývojáři podpoří malým počtem chybek a nějakým datadiskem, jsem si už teď jist, že Diablo II má velmi schopného nástupce, který si může v konečné platnosti odnést maximální hodnocení! Kromě toho fanoušky čeká nabušená sběratelská edice. Zbývá pouze jediné. ČEKAT!!!

Dnes nejčtenější

.