Zavřít reklamu

Among Us bylo v nedávné době prohlášeno za nejpopulárnější hru všech dob. Hra měla pouze v listopadu na Steamu pět set milionů aktivních hráčů. Není tak překvapení, že její klony rostou jako houby po děšti. Na obchodech s mobilními aplikaemi můžeme najít bezpočet her, které chtějí podobu s multiplayerovým fenoménem využít jako zkratku k finančnímu úspěchu. Obvykle jsou tyto klony zamořený množstvím reklam a po pár minutách putují z telefonů hráčů pryč. Jedna z napodobenin se ale ujala v Číně. Ve zdejší variantě hledají mezi sebou vesničani převlečeného vlkodlaka.

Čínský klon se dostal i do západních obchodů, sami si ho můžete vyzkoušet pod názvem Monster Party. V nejlidnatnější zemi světa slavil relativní úspěch, když ho za celou dobu od jeho vydání vyzkoušelo 663 tisíc hráčů. V jeden říjnový den dokonce hra dosáhla na sto tisíc stažení během dvaceti čtyř hodin. Proč by ale byla tak oblíbená neoriginální hříčka přiživující se na úspěchu Among Us?

Jednoduchou odpovědí je lokalizace, tedy přesněji její absence. Among Us lze v Číně samozřejmě také stáhnout, není ale přeloženo do místních jazyků. Hráči, co nerozumí anglicky, tak logicky sáhnou po Monster Party. Tomu odpovídá také to, že devadesát šest procent všech staení pocházelo právě z Číny. Podobný úspěch na západě hra slavit zřejmě nebude.

  • Monster Party můžete zdarma stahovat z Google Play.

Diskuze k článku

Vložte vlastní komentář

celý text

Dnes nejčtenější

.