DigitalFoundry zveřejnil důkladnou analýzu implementace technologie Nvidia RTX, která se objevila v demu hry Battlefield V na letošním Gamescomu. Jak to bývá zvykem, tak samotné video je natočeno do maximálních detailů a vysvětluje, proč mají odrazy Ray Tracing větší věrnost a proč jsou o dost přesnější, než konkurence. Tady ale pozitiva končí.
DigitalFoundry k tomu navíc promluvila s některými grafickými vývojáři z DICE, kteří stojí za vizuální stránkou Battlefieldu V. Podle dostupných informací se vývojáři pokoušeli navýšit výchozí rozlišení z 1080p (v tomto případě běží hra s aktivovanou Ray Tracing technologií na 30 FPS) na 1440p, kdy hra běžela na cca 40-50 FPS. Vývojářům to ale nestačilo a zkusili i 4K rozlišení – v tomto případě padly snímky za sekundu na hladinu 30. Vývojáři z DICE byli ale šťastni, že bez jakékoliv optimalizace a v rámci krátkého časového úseku byli schopni hru na 2160p alespoň „rozjet“. Naštěstí (no, spíše bohužel) se dočkáme možnosti nastavení Ray Tracingu, takže se FPS zvýší.
Nastavení Ray Tracingu pro lepší výkon?
Pojďme si to vysvětlit. Technologie Ray Tracing může mít své vlastní rozlišení, tudíž není vázaná na to, v jakém rozlišení celou hru hrajete. Pokud tedy budete hrát Battlefield V na 4K (3840×2160), tak rozlišení Ray Tracing může být jiné, v tomto případě menší. Snížením rozlišení Ray Tracingu se tak zlepší snímky za sekundu. Zkuste se ale nad tím zamyslet…
Velké zklamání…
Nvidia GeForce RTX 2080Ti vyjde v přepočtu na nějakých 30 tisíc korun. Kdybych měl tu možnost a vlastnil 4K monitor, tak by mi určitě nestačilo hrát hru na 1080p a tak samo mi nestačí 30 FPS s aktivovanou technologií Ray Tracing. Na výšší rozlišení prostě nemají nové grafické karty RTX od Nvidie výkon. Vzhledem k tomu, že tyto karty byly představeny speciálně s technologií Ray Tracing a vlastně na tuto technologii ani nemají výkon, tak se jedná o vcelku velké zklamání, ještě k tomu, když se zaměříme na cenu karty. Kdybych si já osobně měl vybrat zda 4K bez Ray Tracingu nebo 1080p s Ray Tracingem, sáhnu jednoznačně po 4K bez Ray Tracingu – v tomto případě mi ale s největší pravděpodobností postačí i minulá generace GTX 1080Ti.