Zavřít reklamu

Silná větrná smršť Blizzardu se rozhodla vyfouknout vám obsah vašich peněženek. Pravděpodobně už víte, že pokračování Starcraftu je rozděleno do tří části, z nichž každá představuje kampaň za jednotlivou herní rasu. První část už jste si také mohli zahrát. Nese název Wings of liberty a hrajete zde kampaň za Terrany – jde v podstatě o lidi. „Terran“ je asi více cool. Nebo je to nová evoluční meta rodu Homo Sapiens Sapiens? Aď už to, či ono, nakonec jsme se dočkali novodobého strategického fenoménu, který nyní tvoří významný podíl herního sportu. Singleplayer je skvělý, ale multiplayer je to, oč tu běží.

Blizzard je proslulý svým pomaloučkým tempem ve vydávání her. Nezdráhají se odložit předložení výsledků své práce i na několik let. Budu citovat slova hlavního desingéra hry Dustina Browdera „Máme z 99 % hotovo, ale to poslední procento je svině. Všechny mise jsou hratelné, všechny jednotky jsou na svých místech. Otázkou zůstává, jestli to takhle budeme chtít. Teď přijde na řadu to všemožné ladění a teprve při něm zjistíme dosud nepoznané. Příští týden si hru můžeme projít a zjistit, že je vše úžasné. Nebo taky narazíme na 250 věcí, které bude třeba opravit. Nemějte ale strach, už se blížíme do cíle, i když teď nedokážu říct, kdy přesně to bude.“ Na rozdíl od značného počtu jiných vývojářů totiž Blizzard své hry vypouští kompletní a lidé je pak hrají ještě spoustu, spoustu let po jejím vydání. Znáte Diablo? Starcraft? Warcraft a Word of Warcraft? Každá jejich hra má totiž obrovský úspěch. Mají velmi účinnou obchodní strategii, ale jako jedni z mála vývojářů ne na úkor spokojenosti hráčů.

Nyní by se ale nad tímto tvrzením dalo spekulovat, místo jedné celistvé hry Starcraft II jsme se dočkali jen Wings of Liberty, kampaň za lidi. Heart of the Swarm za Zergy a Legacy of the Void za Protosy se teprve dočkáme. Společnost Blizzard Entertainment obhajuje své počínání tím, že tak dává prostor, aby každá část vynikla. Dává to logiku, ale je zde i logičtější odůvodnění…
Nakonec bohužel nepůjde o tři samostatně spustitelné hry, jak se očekávalo, ale spíše o jakýsi koncept základní hry, a dvou datadisků za cenu plných her. Jde vlastně o prodejní model WoW. Není to zrovna příjemné zjištění, ale díky dosavadním zkušenostem věřím, že to nakonec za ty peníze i bude stát.

Průběh děje

Blizzard nám přinese, jak už jste se mohli dočíst, kampaň za velmi zajímavou rasu Zergů. Já osobně se na ně těším nejvíce. Jde totiž o rasu jedinečnou vzhledem, zcela odlišnými herními principy od ostatních ras a hlavně svou vnitřní hiearchií. Bylo totiž zjištěno, že nejde o pouze triviální instinktivní živočichy, ale vysoce organizovanou společnost ovládanou takzvaným nadvědomím. Tím se paradoxně blíží spíše Ghetům, smrtícím strojům z Mass Effectu. Ke konci první části hry se tito živočichové osvobodili od svých poručníků a za svou vůdkyni si zvolili jednu z hlavních Terranských hrdinů, člověka Sarah Karriganovou! Hurá! Ovšem až poté, co si ji přeměnili k obrazu svému. A také ke smýšlení svému, takže o žádné spojenectví nepůjde. Stane se z ní zcela nová persona a s jejími bývalými přáteli a lidmi obecně se už moc bratříčkovat nebude. Ti jí samozřejmě také nebudou mít moc v lásce. Zpočátku bude příběh velice lineární, Sarah se totiž bude snažit „rozloučit“ se svými druhy a nebude tak mít moc čas na řešení vůdčích povinností. Poté co unikne svým lidským pronásledovatelům, otevře se jí svět plný možností.

Hlavní příběhová část singleplayeru bude probíhat podobně, jak tomu bylo v první části Starcraftu II. Budete moci volit, kam se právě vydat a mezi jednotlivými misemi budete trávit čas ve vesmírné lodi. Problém je ale v tom, že zergové neumějí lodě stavět. Tu tedy nahradí organický Leviathan (jsem zvědavý, jak bude vypadat vnitřní interiér). Ve slizkém těle najdete své slizké přátele. Své nové zergské přátele. Celou hru tedy bude doprovázet jistě zajímavá atmosféra. Heart of the Swarm bude zřejmě kratší, než předchozí kapitola. Misí zde bude 20, což je o 9 měně, než tomu bylo u Wings of Liberty. Vývojáři ale slibují, že budou delší a snaží se vymyslet originální zápletku. O jedné misi se už ale ví, že je značně inspirována čištěním Stratholmeu ze třetího Warcraftu.

Co se z toho vejce vylíhne?

Postupně budete nacházet nové typy jednotek a co víc, můžeme se těšit na mnoho zabudovaných RPG prvků. Jako odměnou za splněné hlavních nebo vedlejších mise totiž získáte mutageny, jimiž modifikujete DNA svých posluhovačů. Trochu vytuníte své jednotky a změna může být natolik drastická, že úplně změníte charakter jejich dovedností. Obrovskou změnou je implementace hrdiny přímo do boje. Sarah Karriganová se dokonce dočká vlastního stromu dovedností, které si bude moci permanentně zlepšovat. Suma sumárum, dostane se vám mnoho nástrojů k přizpůsobení boje vlastního stylu. Hrdinou na bojišti se zřejmě také inspirovali ze svého staršího Warcraftu III, hrdina bude i v podstatě nesmrtelný. Po každé, když vám Sára zemře, můžete ji oživit ve speciální budově. Tedy spíše naklonovat, řekl bych.

Co z toho plyne?

Starcraft II: Heart of the Swarm bude určitě zajímavým datadiskem, který bude obsahovat skvělou, i když kratší singleplayerovou kampaň s mnoha inovacemi, ale o čem není moc informací? O Multiplayeru, a to je přeci to, oč tu běží!

Dnes nejčtenější

.