V pokoji se zhasnou světla a všichni se usadí co nejblíže k monitoru, aby si vychutnali tu brutální podívanou – Amnesia : A Machine for Pigs je tu s novým trailerem, který fanoušky této hororové hry určitě nenechá v klidu. I když se bude děj odehrávat ve stejné časové linii, jako její předešlý a dobře hodnocený díl, postavy se nám trochu změní. Nové charaktery, nová monstra a nový, originální děj, který nám byl nastíněn už v onom dech beroucím traileru, jistě nenechá naší mysl chladnou. Těžištěm příběhu bude Oswald Mandus, bohatý průmyslník, který se v roce 1899 vrátí z katastrofální výpravy do Mexika, kde došlo k tragédii. Zasažen horečkou upadne do kómatu a bude mít časté noční můry o temném stroji, dokud nenabude vědomí, ale již nebude sám. Spolu s ním se probouzí i něco jiného, tajemného a děsivého. V traileru bylo možno vidět i některá z nových míst, jako například různé továrny a panská sídla, ale i ulice. Avšak to nebylo jediné, co by tyto dychtivé fanoušky upoutalo natolik, jako konec, kterým nám byl poskytnut pohled hlavního hrdiny, schovávajícího se pod schodištěm, snažícího se dýchat tak potichu, že skoro musel přestat, a kreaturu dobývající se do místnosti, jež vydávala strašlivé zvuky podobné prasečím skřekům. Kdo, nebo co se do místnosti dobývalo nám bylo záměrně skryto, abychom se ještě více těšili – nebo třásli strachy.
Monstrózní změny?
V prvním díle Amnesie se museli hráči prosoukat přes hrad plných příšer a Danielových vzpomínek. Neměli žádné zbraně, ani podobné věci, kterými se mohli bránit, a tak jim nezbylo nic jiného, než se před strašlivými kreaturami skrývat ve stínech, za krabicemi a sudy, zalezlí v rohu jako malé myšky bez přísunu světla se silnými bolestmi hlavy, které znesnadňovaly postup vpřed. Už jen ta tma a pocit, že tam možná nejste sami a děje se okolo vás něco příšerného, čemu se snažíte za každou cenu utéci a nechcete ani raději vědět, co tam číhá, rozbuší vaše srdce a probudí ve vás strach ze tmy. Tak to byl první díl Amnesia: The Dark Descent.
Co bude náplní Amnesia: A Machine For Pigs se zatím přesně neví, protože autoři ještě mnoho informací o tomto novém díle nepodali.
Zda-li se tu opět objeví kreatury jako v prvním díle se ještě netuší, ale myslím, že autoři nás chtějí překvapit určitě něčím větším, než bylo před tím.
Kreatury z dřívějška
Atmosféra houstne. Z vedlejšího pokoje se ozývají nepřirozené zvuky jako vrčení, kňučení, škrábání a hekání. Přitisknut ke zdi se zatajeným dechem, který se odráží od stěn kamenné místnosti, lucernou v rukou, bolestmi hlavy a nepřekonatelně velkým strachem, poslouchá pozorně zvuky ze svých nočních můr. Očima slepě upírá pohled do tmy a čeká na to nejhorší. Pot teče z čela jako krev z právě čerstvě zasazené rány. Dveře se rozletí na několik kusů a jeho pohled spočine na monstru, které si tam právě prorazilo cestu. Ostří jeho čepelí se leskne ve svitu měsíce, dychtivě se deroucího dovnitř okenními tabulemi, a jemu je jasné, že kreatura má obrovskou převahu. Tak bychom zde mohli lehce zachytit Danielovi pocity z jeho nejhorších dnů života, ale jak na tom bude Oswald, to se nechme překvapit.
Servant Grunt:
I když Grunt nemůže pořádně mluvit kvůli zdeformovanému obličeji, jeho skřeky, vrčení a mlaskání hráči nahání opravdu husí kůži. I když působí velice krvelačně a zle, při delší nečinnosti můžeme někdy slyšet kňučení, jako kdyby brečel. Stehy, otevřené jizvy, obvázané části těla a divně zabarvená pokožka nám ale jasně ukazuje, že před tímto stvořením není radno běhat se zapálenou lucernou. Grunt jako kdyby vypadl z našich nejtemnějších částí mysli. Co je ale opravdu zač se nejspíše nedozvíme. Mluví se o tom, že byl jedním z vojáků, kteří se rádi opíjeli ve vinném sklípku, ale reakce na víno jim zdeformovala těla. Jestli je na tom něco pravdy nejspíše ani nemá smysl hledat. Berme to tak, že bychom prostě Grunta rozhodně nechtěli potkat ve tmavé, kamenné chodbě, osvícené jen z poloviny loučemi pověšenými na zdech, a vodou, odkapávající z navlhlého stropu, nahánějící nám ještě větší husí kůži.
Brute:
Tyto bestie mají hnědo-zelenou barvu na rozdíl od jejich bledých protějšků Gruntů. Jsou rychlejší a vražednější. Jejich vzhled působí ještě nechutněji, ale pohled z blízka se nám asi jen těžko povede, pokud nejsme připraveni na krutou smrt jedním nebo dvěma ostrými řezy jeho paže, kterou mu někdo záměrně přeoperoval na obrovskou vraždící mačetu. Spekuluje se o tom, že tyto kreatury jsou předešlými obětmi stínů, protože v jedné z poznámek Danielových deníků z Amnesia : The Dark Descent se píše, že obětem stínů se jejich hlavy roztrhnou vedví, kůže vypadá jako převařená a končetiny se zrůdně zdeformují. Vzhledem k tomu nás asi mohlo napadnout, že v jeho zdeformované hlavě rozhodně chybí mozek a můžeme se jen domnívat díky čemu je vlastně tahle nestvůra schopna chodit, běhat, vrčet a agresivně se snažit nás, jako Daniela, zabít.
Tohle jsou asi nejhorší (a taky nejčastější) nepřátelé z prvního dílu hry, a tak jen můžeme dychtivě čekat na pokračování a spolu s tím na nejrůznější vylepšení. Doufejme, že ani hráči oblíbený editor map nebude zapomenut. Co se skrývá za strašlivá muka pod názvem A Machine for Pigs se dozvíme na začátku roku 2013, i když hra měla vyjít pro PC už na podzim letošního roku.
Já osobně si určitě tuto hru nezapomenu vyzkoušet, protože první díl mě nenechal v klidu spát 🙂