Zavřít reklamu

God of War zejména pro nadšence herní konzole Playstation není třeba sáhodlouze představovat. Značka která si během pár let udělala ohromné jméno a dočkali jsme se 3 vynikajících her a dvou spin-offů na PSP. God of War: Ascension je tu proto aby ukojilo touhu hráčů, kteří vlastní PS3 a chybí jim nové dobrodružství s Kratosem. To se jim již brzy splní, jelikož God of War: Ascension vyjde 15. března exkluzivně pro PS3. Pojďme se na něj podívat blíže, měli jsme totiž možnost si jej i vyzkoušet v multiplayerové betaverzi.

Prequel nebo Sequel?

Předně si povíme něco o tom, co nás vlastně v novém God of War celkově čeká. Ti co dohráli třetí díl vědí, že konec byl zkrátka dokonalými vrátky pro pokračování. Jenže vývojáři se rozhodli nedělat přímé pokračování ale naopak. Vrací nás v událostech zpět, aby nám převyprávěli část příběhu kterou dosud příliš neznáme. Dostáváme se do doby před první dějství kdy ještě Kratos nebojoval proti samotným bohům, ale byl „pouze“ spartským válečníkem. Pokud se bojíte přílišných změn, není k tomu nejmenší důvod, autoři jasně hovoří o tom, že styl hry zůstane naprosto stejný a dokonce nás čekají ještě větší jatka než posledně.

A nyní k tomu co se nám naskytlo v multiplayerové betě. Ano, čtete dobře, nejedná se o chybu. God of War: Ascension coby první titul této mytologické série přináší plnohodnotný multiplayer  a nutno říct že se to celkově daří, ale o tom až později. Samotným začátkem tohoto režimu je vaše vstoupení na Olymp. Na Olympu zvolíte tak moudře jak dovedete, stejně jako u volby prezidenta, k jakému bohu že to vlastně tíhnete. Ne všichni bohové byly ale během bety k dispozici, tudíž jsme vybrali Área a šlo se na věc. Díky tomu, že zvolíte náklonnost k některému z nich se vám odemknou speciální možnosti, které jiný bůh samozřejmě nenabízí, jelikož má jiný repertoár. Áres vám poskytne dlouhý meč a možnost ohnivých kouzel, takže hurá na věc. Beta nabízela k výběru Área, Dia, Poseidóna a Hádese.

Mezi více válečníky

Rotunda Olympu slouží tedy jako tutorialová místnost, jelikož vás naučí veškeré prvky boje a umožní vám se s nimi seznámit a vyzkoušet si je na offline protivníkovi. Novou možností je také jakési „fatality“. Pokud protivník padne únavou a vyčerpáním, tak máte možnost jej po vzoru seriálu Spartacus, provést fatální úder, který jej rozsekne napůl či mu způsobí jinou neméně bolestivou a neméně ohavnou smrt.

Dostáváme se tedy k samotnému hraní v multiplayeru. Hra vás hodí do lobby, zde můžete Kratose upravovat, dávat mu nové brnění, zbraně a také zde vylepšujete svou postavu díky dosaženému levelu. Poté zahájíte hru připojením nebo založením vlastní. Jako první si pojďme přiblížit mód Team Favor of the Gods. Zde se utká celkem 8 hráčů rozdělených na 2 týmy. Pokud tedy máte matematické nadání, jasně vám to dává 4 proti 4. Na mapě jsou 3 zvláštní body které se týmy snaží zabrat a mezitím na ně útočí i obří kyklop. Cílem mapy je v 10ti minutách získat 8000 bodů. Třešničkou na dortu je fakt, že sem tam máte možnost sejmout kyklopa díky obřímu kopí, které padá shůry.

Staň se bohem!

Druhým módem bety byl Favor of the Gods v němž už hra nebyla rozdělena na týmy, ale každý zde jede sólo. Na mapě jsou pouze 4 hráči a snaží se zabít mezi sebou. Toto je absolutní řež a nikdo nikoho nešetří. Bohužel je škoda že u tohoto režimu se dostavuje stereotyp a za chvíli omrzí. Navíc beta nabízela v každém módu jen jednu arénu a v tomto režimu to byla aréna v které bojujete s Herkulem v God of War 3. Opět je cílem dosáhnout v 10ti minutách 8000 bodů. Dá se říct že to není až tak snadné, v samém počátku jsme se ve hře ani příliš nechytali, ale jakmile jsme si zase srovnali prsty a znalosti z předchozích dílů, tak jsme začali prášit kožichy i soupeřům.

Za nasbírané zkušenosti máte potom v lobby, jak už bylo výše zmíněno, možnost vše proměnit v nové schopnosti, brnění, kouzla a zbraně. S každým levelem pak bude vaše postava silnější a lepší proti vašim protivníkům, což nám často dali pocítit soupeři v betaverzi. Navíc by aktuálně měla betaverze probíhat i mezi veřejností, tudíž bude za její vyzkoušení odemčen i nějaký ten bonus do plné verze hry.

Zpracování na jedničku

Pokud jde o vizuální ztvárnění či hudební doprovod, tak není co vytknout. Ostatně už dnes téměř tři roky staré God of War 3 bylo fantastické a Ascension tomu pouze dodává korunu. Efekty jsou skvělé, během bety se navíc neprojevily žádné grafické bugy a pokud jde o hudbu je to přesně to, co hráči očekávají od mytologického univerza.

Zatím tedy převládají z bety dobré pocity. Multiplayer překvapil, zejména díky tomu že je zpracován velmi kvalitně. Jediné co se dá vytknout je fakt, že vás hra občas hodí do arény, kde se bijete s hráči kteří již mají mnohem vyšší level, což zpočátku frustruje, ale věříme že to bylo záměrně, aby si hráči betu vyzkoušeli a nemuseli vždy čekat na sobě rovné. Na God of War: Ascension se těšíme, jak už kvůli novému multiplayeru, tak i díky Kratosově cestě, která bude bezpochyby stejně hutná jako dříve.

Naše preview hry God of War: Ascension

Dnes nejčtenější

.