Cesta životem
Hra Beyond: Two Souls mapuje 15 let života hrdinky Jodie Holmes. Hráčům poskytuje jedinečnou příležitost nahlédnout do jejího světa v období mezi 8. až 23. rokem života, prožít s ní šťastné i smutné okamžiky a objevit, jak se stala tím, čím je. V jednotlivých scénách mohou hráči ovlivňovat osud malého děvčátka, mladé teenagerky a posléze dospělé ženy a doprovázet ji na dobrodružné cestě, na které objeví svoji vlastní identitu, pochopí svoji jedinečnost a odhalí největší tajemství života: co se stane, když zemřeme. „Jde o emocemi nabitou, výpravnou a originální hru plnou překvapení a nepochybně i o nejambicióznější titul od uznávaného studia Quantic Dream, tvůrce titulu Heavy Rain,“ stojí v tiskové zprávě.
Příběh bez chronologie
Příběh Jodie Holmes není podán chronologicky a scény následují v neuspořádaném pořadí. Hráči budou ovlivňovat osud Jodie v době dospělosti, v teenagerském věku i v dětství a vidí důsledky ještě před odhalením příčin. Jejich úkolem je uspořádat události ve správném pořadí a poskládat tak příběh. V každé scéně vystupuje Jodie v jiném věku. Mění se její vzhled, oblečení, účes, způsob chůze, mluvy a samozřejmě i okruh jejích zájmů a aktivit, kterým se věnuje. Hráči budou sledovat postavu Jodie ve věku 8 let, inspirovanou herečkou Ellen Page v době jejího dětství, a prostřednictvím scén uvidí, jak vyrůstá, jak ostatní postavy kolem stárnou a jak se život Jodie vyvíjí.
Zcela nová gameplay videa
Zcela nový způsob hraní hry
Každá hra od studia Quantic Dream dokonale vystihuje jeho záměr vytvářet originální tituly a objevovat převratné způsoby tvorby videoher. Místo toho, aby titul vytvořili podle úspěšného receptu, který se osvědčil v případě hry Heavy Rain, se rozhodli přijít s novými nápady a najít převratné způsoby, jak z příběhu vytvořit hru. Hra Beyond: Two Souls přináší spoustu vynikajících nápadů a technik a nabízí dokonalý herní zážitek, který se liší od Heavy Rain. Zároveň však staví na stejných základech, co se týče vytváření propracovaného zážitku nabitého emocemi.
– V rukou máte osud Jodie Holmes i Aiden – Entity: je jen na vás, do koho se převtělíte a prostřednictvím jejich spolupráce se budete podílet na vývoji příběhu.
– Aiden má spoustu speciálních schopností: je neviditelná, létá, může procházet hmotnými objekty, může ovládnout ostatní postavy, vyděsit je. Mnohé další hráči objeví v průběhu hry.
– Nikdy neuděláte tu samou věc dvakrát. Nikdy neprovedete tentýž čin stejně, protože život netvoří šablony a uzavřené kruhy, protože emoce a příběh se nezakládá na technice. Hráč ve hře Beyond: Two Souls nikdy nepodnikne tentýž krok dvakrát. Každá scéna a každý moment jsou absolutně jedinečné. Sled událostí, každý krok a pohyb se vyznačují neopakovatelností, díky které hráči nikdy dopředu nevědí, co je čeká, a mohou si tak vychutnat unikátní a překvapivé zážitky.
– Udělejte životní rozhodnutí: každý z nás dělá v životě rozhodnutí a většinu z nich nelze změnit. Někdy musíme čelit ztrátě někoho, koho jsme milovali, někdy bychom nejraději vrátili čas a rozhodli se jinak. Jiní naopak stojí před životním rozhodnutím a mají pocit, že všechno, co dosud prožili, bylo jen přípravou na tento okamžik. S takovými situacemi se setkají i hráči. Budou se muset rozhodnout správně, protože některá rozhodnutí jsou nezvratná.
– Více prostoru k objevování: zatímco titul Heavy Rain má poměrně malý herní prostor, hra Beyond: Two Souls nabízí mnoho otevřených prostředí vyznačujících se vyšší grafickou kvalitou a dokonalým smyslem pro detail. Hráči se mohou volně pohybovat, zkoumat a objevovat rozmanitá prostředí skrývající mnohá překvapení.
Hra Beyond: Two Souls má být dlouhá 12-15 hodin. Délka bude záležet na hráčových rozhodnutích.
Hvězdné obsazení
V titulu Beyond: Two Souls si zahráli dva slavní hollywoodští herci:
Ellen Page (filmy Juno, Počátek, další pokračování série XMEN) originálním způsobem ztvárňuje postavu Jodie Holmes.
Williem Dafoe (četa, eXistenZ, SPIDERMAN) představuje Nathana Dawkinse, vědce, který se pro Jodie stane druhým otcem a pomůže jí přijmout to, kým je.
Herecké výkony hlavních postav byly nasnímány ve 3D prostoru, díky čemuž se postavy, které ve hře ztvárňují, pohybují a mluví přesně jako oni.
Biografie členů týmu
David Cage – CEO a zakládající člen, Quantic Dream
David Cage založil společnost Quantic Dream v roce 1997 a jeho cílem bylo využití interakce jako nového způsobu vyjadřování. Vytvořil kreativní vizi založenou na emocích, inovaci a převratném způsobu vyprávění příběhu. David je přesvědčen, že videohry by se měly stát dokonale propracovaným médiem, které v sobě skrývá potenciál zasáhnout ještě širší publikum, a to tak, že se stane novou kreativní platformou.
Jeho vizionářský talent mu umožnil pracovat s prvotřídními světovými umělci, jako jsou David Bowie, Angelo Badalamenti (skladatel, který je podepsán pod úspěchem mnoha filmů Davida Lynche) a Hampton Fancher (scenárista filmu Blade Runner). Spolupracoval také s nejlepšími vydavateli a výrobci konzolí, jako Sony, Microsoft, Vivendi, Atari nebo Eidos.
Po své první videohře OMIKRON následoval v roce 2005 jeho další titul FAHRENHEIT (v USA pod názvem INDIGO PROPHECY), který získal celosvětové uznání kritiky a několik ocenění. Po vytvoření prvního virtuálního herce, kterým se stal David Bowie, pokračoval David Cage v tomto trendu ve hře THE CASTING, díky které roku 2006 vytvořil virtuální herečku schopnou dokonale vyjadřovat emoce. David je autorem nového spisovatelského žánru pro interaktivní vyprávění příběhu, který nazývá „ohýbání příběhů“. Hráč prostřednictvím svých činů a rozhodnutí mění průběh hry, což z něj dělá hlavního aktéra a zároveň spoluautora herního zážitku.
Ve svém posledním projektu, temném thrilleru HEAVY RAIN, vydaném ve spolupráci se Sony Computer Entertainment, si Cage opět hraje s emocemi hráče a pokračuje ve vývoji interaktivního vyprávění příběhů. Svým inovativním a vyspělým konceptem si vysloužil jednomyslné uznání kritiky, po kterém následoval velký komerční úspěch. Této hry se dodnes prodalo více než 2 miliony kusů. V současné době pracuje se společností Sony Computer Entertainment na dalším průlomovém interaktivním titulu s názvem Beyond: Two Souls, ve kterém hlavní postavy ztvárňují herci Ellen Page (Juno, Počátek) a Willem Dafoe (Spiderman, The Hunter, Fantastic), nominovaní na Oscara.
Guillaume de Fondaumière – Co-CEO, Executive Producer
V roce 1993 se Guillaume ve věku 21 let stal spoluzakladatelem slavného 3D grafického studia ARXEL TRIBE. Rychle se rozrůstající studio mělo své pobočky v Paříži, Miláně a Lublani a stalo se jednou z vedoucích společností evropského reklamního průmyslu, zaměřenou na speciální efekty. Studio Arxel Tribe se v roce 1996 začalo soustřeďovat na videohry. Jeho prvním titulem se stal PILGRIM, který byl vytvořen ve spolupráci se spisovatelem Paulem Coelhem a designérem Moebiusem. Celosvětový úspěch zaznamenalo studio v roce 1998 díky titulu RING, adaptaci stejnojmenné opery od známého skladatele Richarda Wagnera. Do roku 2000 se studio ARXEL TRIBE vypracovalo na vydavatele videoher. Vedle vlastního portfolia her začalo na trhu prodávat i další tituly vytvořené partnery v Kanadě, Francii a Koreji. Guillaume, president CEO studia Arxel Tribe, je výkonným producentem všech titulů a zároveň řídí celou vydavatelskou strukturu. V roce 2001 prodal studio Arxel Tribe italskému distributorovi CTO Spa.
Guillaume se v roce 2003 stal členem studia QUANTIC DREAM Davida Cage. Jako Co-CEO společnosti odpovídá za veškeré obchodní a organizační záležitosti studia. Je výkonným producentem titulů FAHRENHEIT/INDIGO PROPHECY (2005) a dvou exkluzivních her určených pro PlayStation 3 vyvinutých ve spolupráci se Sony Computer Entertainment. Jde o tituly HEAVY RAIN (2010) a BEYOND: Two Souls (2013), kde hlavní postavy ztvárňují slavní herci Ellen Page and Willem Dafoe, nominovaní na Oscara. Guillaume byl v letech 2005-2008 prezidentem francouzské společnosti SNJV prodávající videohry. Je také předsedou Evropské federace tvůrců videoher (EGDF). Díky vykonávání těchto funkcí přesvědčil o kulturní hodnotě videoher i Evropskou unii a na jeho podnět francouzská vláda dokonce zavedla daňovou úlevu na výrobu videoher.
Christophe Brusseaux – Art Director
Christophe se po odchodu z Delphine Software připojil ke studiu Quantic Dream a výraznou měrou se podepsal pod jeho estetický styl. Jeho dlouholeté zkušenosti s produkcí, vývojem a prostředím grafiky v reálném čase z něj dělají předního umělce vytvářejícího videohry.
Damien Castelltort – Chief Tech Director
Damien je součástí týmu studia Quantic Dream už 12 let. Začínal zde jako programátor a postupně se vypracoval na pozici Chief Technology Officer. Momentálně má na starosti 44členný tým pro výzkum a vývoj, který stojí za všemi technologiemi vyvinutými ve studiu: originální patentované enginy (PS3/PS4), interní komunikační nástroje, datový management a vývojový systém a rovněž vytvořil tým pro vývoj herní logiky (umělá inteligence, animační nástroje, atd.), přičemž toto vše plní klíčovou funkci při vytváření jedinečných titulů.
Caroline Marchal – Gameplay Lead
Caroline začala svou kariéru ve studiu Quantic Dream v roce 2003 jako producentka a pomohla Danielovi Cageovi při vývoji hry Heavy Rain. Má dokonalý přehled o všech přednostech studia Quantic Dream, díky kterým je toto vývojářské studio tak jedinečné.