Zavřít reklamu

Recenzovaná verze: PlayStation 4

Battlefield patří jako série mezi to nejvýraznější, co se v rámci akčních stříleček vůbec kdy objevilo. Před dvěma lety se podařilo sérii navíc kompletně zrestartovat. Mohl za to Battlefield 1, který nabízel vynikající multiplayer a rovněž i podařený singleplayer. Hráči byli nadšení a od dalšího pokračování se čekalo mnohé. Co tedy přinesl Battlefield V?

Battlefield

Přichází změny nebo ne?

Pro některé může být označení Battlefield V matoucí. Jde pouze o to, že se série vrátila ke svému původnímu číslování. Ostatně Battlfield 2 již kdysi vyšel, a tak dostala druhá světová válka jiné označení. Dopředu se vědělo, že se tvůrci nebudou snažit o historickou přesnost a mnohé záležitosti si uzpůsobí podle svého.

Rozhodně lze říct, že jsem ve svém okolí již dopředu slyšel na nový Battlefield kritické názory. Proč? Zkrátka se spoustě hráčů nelíbil fakt, že lze bojovat za ženské charaktery a příliš se tu tlačí na rasovou vyváženost rovněž politickou korektnost. Buďme upřímní, autoři si to mohli odpustit a raději nám naservírovat pořádné bojové pole. Mrkneme se tedy na to, zda se jim to podařilo či nikoliv.

War Stories jako největší zklamání

Spoustu hráčů bude na začátku zajímat singleplayer. Na ten jsem se hodně těšil. Hlavně proto, že v Battlefield 1 mi přišly War Stories poměrně vydařené. Nejednalo se o kdovíjaký trhák, ale šlo o fajn rozjezd před multiplayerovými bitvami. Studio DICE se rozhodlo, že je pro ně singleplayerový prožitek důležitý i nadále a servírují nám tak nové War Stories. Stálo to ale za to?

Popravdě a narovinu, horší kampaň v rámci stříleček z druhé světové války jsem snad nehrál. A může za to pouze jeden aspekt. Je to přílišná snaha a kladení důrazu na to, aby se hráč musel neustále plazit a skrývat. Do teď nedokážu pochopit, že série, která vždy stavěla na přímé akci a otevřeném přístupu boje se najednou smrskne na směšné plížení a neustále opakování checkpointů.

Battlefield

Přílišný stealth jako cesta do pekel

Jelikož jsem si rovnou chtěl splnit singleplayerové trofeje, tak jsem neváhal a pustil si kampaň na autentickou obtížnost. Díky tomu na vás nepřátelé reagují z větší dálky a je třeba vychytat správný moment, kdy se kolem nich plížit či je popravit. Jenže já se nechci jen plazit, já chci také střílet! Kampaně jsou poměrně zajímavé tím, že se dost liší od toho, na co jsme běžně zvyklí, já však cítím jisté zklamání.

První dva příběhy jsou vyloženě stealth, až poslední třetí kampaň je konečně trochu akční. Tvůrci nám už v menu slibují, že nás čeká ještě čtvrtá kampaň, a to za německý tank. Krátkou sekvenci si lze vyzkoušet již v úvodu samotné hry. Myslím, že u tohoto dílu měli autoři raději mířit své síly do multiplayeru a singleplayer vynechat. Beztak vám nevydrží jedna kapitola na více než hodinu a půl, pokud hrajete na již zmíněnou nejvyšší obtížnost. A to věru není mnoho.

battle5

Zpracování už tolik nenadchlo

Battlefield 1 jsem stejně jako nyní recenzovaný Battlefield V hrál na PlayStation 4. Nedokážu říct, čím to přesně je, ale ze hry jsem měl dojem, že zdaleka není celkově tak pěkná jako její předchůdce. Stále se zde najdou detaily, které vizuálně umí překvapit, jinak je to ale trochu zklamání a asi jsem čekal od DICE trochu více. Co však nelze upřít, tak to je systém demolice, který je poměrně věrný a působí velmi dobře.

Battlefield V je poněkud více stavěn na týmovou akci. To může být poněkud problém pro ty, kteří nemají vyloženě spoluhráče, s nimiž by hráli. Osobně mám také raději postup osamoceného vlka, a tak nejsem příliš nadšen. Nicméně je třeba hru posunout trochu dále. Díky tomu je mnohem snazší své přátele pozvat do lobby. Naprosto ideální je pak situace, kdy každý z týmu ovládá jinou třídu. Díky tomu se navzájem dobře doplňujete a naděláte spoustu neplechy v nepřátelských liniích.

Co mi trochu vadilo, tak je fakt, že hra vám nedá na výběr ani možnost hlasování o tom, jakou mapu chcete hrát. Zkrátka a dobře vám tam fikne další a vy ji musíte hrát. To mi přijde dost nešťastné. Rovněž je trochu zklamání, že hra nabízí pouze osmičku map. Ty jsou sice opravdu dobře navržené a detailní je to však zoufale málo. Zde mám pocit, že to souvisí s tím, že spousta obsahu do hry teprve přijde. Jelikož bude veškerý další obsah zdarma, tak to vypadá tak, že DICE zkrátka některé věci vyndalo ze základu a postupně je doplní. Rozhodně to není o tom, že by vytvořili jen drobný základ a teprve nyní by tvořili další věci. Pokud by totiž DLC byla placená, tak věřím tomu, že by základ v Battlefield V byl již mnohem bohatší.

battle6

Jinak vše běží, tak jak má

Až na občasné škuby, které se autorům těžko podaří odchytit, neboť to také závisí na kvalitě připojení jednotlivých hráčů, vše fungovalo, jak má. V tomto ohledu by si například Bethesda mohla vzít příklad z toho, jak mají vypadat kvalitní spojení v multiplayerovém režimu. Postupným hraním se vám odemyká další level s čímž souvisí skiny a vybavení. Tento systém zůstal pochopitelně zachován a není třeba aby jej DICE nějak měnili.

Myslím si, že velká škoda pro autory je, že do hry nedali včas slibovaný battle royale režim. Zkrátka a dobře se jedná o nejhranější záležitost aktuálního online světa a zde jim ujel vlak. A to zmiňuji, ačkoliv sám tento režim online zábavy nepovažuji za kdovíjak skvělý. Jen je vidět, že tvůrci z hlediska režimů hry ponechali vše při starém bez větších změn.

Z letošního Battlefield V jsem v rozpacích. Ačkoliv jsem se na něj těšil mnohem více, než na nové Call of Duty: Black Ops 4, tak ve mě nezanechává dojem, že by šlo o velmi kvalitní střílečku. Spíše mám pocit, že série spadla do průměrnosti, a to je po skvělém Battlefield 1 obrovská škoda. Potenciál měli autoři obrovský. Stále bude spousta hráčů, kteří si i přes tuto kritiku užijí mutiplayerové zápolení, ale rozhodně tu bude i značná část hráčů, která toto nadšení sdílet nebude. Snad tedy příště.

Battlefield V nenabízí žádnou formu české lokalizace

Dnes nejčtenější

.