Vystavování faktur, objednávek, různých výzev a dalších dokladů aneb činnosti, které jsou na denním pořádku téměř každého podnikatele. Nezáleží ani tak na tom, zda pracujete na sebe jakožto OSVČ, nebo máte svou vlastní firmu, těmto povinnostem se zkrátka nevyhnete. Naštěstí dnes si tyto činnosti můžeme do jisté míry nesmírně usnadnit. V takovém případě se nám nabízí poměrně zajímavá webová aplikace Vyfakturuj.cz, která si má poradit s bleskurychlým vystavováním faktur a dalších dokladů či řadou dalších funkcí. Jak ale řešení funguje v praxi?
V dnešní recenzi si proto sami na Vyfakturuj.cz posvítíme a ukážeme, co všechno vlastně umí a jak to zvládá. Jak už jsme totiž naznačili výše, na první pohled láká řadou praktických funkcí, které by mohly přijít vhod a usnadnit podnikatelům jejich každodenní život.
Co Vyfakturuj.cz umí
V první řadě se pojďme zaměřit na to, co Vyfakturuj.cz konkrétně umí a jaké nabízí možnosti. Zcela upřímně totiž musíme uznat, že je toho poměrně dost, což nám znatelně zpříjemňuje samotné používání.
Vystavování faktur a dalších dokladů
Tato webová aplikace v první řadě slouží pro vystavování nejrůznějších dokladů. V řádu sekund si proto poradí s vystavením běžných faktur, proforma faktur, (automatických) výzev k platbě, zálohových faktur, nákladů, opravných dokladů, příjmových dokladů, daňových dokladů a dalších. V tomto ohledu musíme jednoznačně ocenit celkovou jednoduchost. Je jasně poznat, že si Vyfakturuj.cz zakládá na povedeném a jednoduchém designu, díky čemuž si se zmiňovaným vystavením poradí prakticky lusknutím prstu. Důležitou roli zde hraje i takzvaný adresář kontaktů. Když pak následně vystavujeme konkrétní doklad, například fakturu, stačí nám jen z adresáře vybrat daného odběratele, vyplnit další nezbytnosti a máme hotovo.
Na takovýchto dokumentech samozřejmě nesmí chybět způsob uhrazení. I v tomto případě se nabízí hned několik možností, mezi nimiž nechybí nejčastěji používaný bankovní převod, hotovost či dobírka. Nadále bychom zde ještě našli řadu dalších metod a to PayPal, zápočet, různé platební brány, a dokonce i kryptoměny, respektive tedy Bitcoin. Jakmile tyto údaje u dokladu vyplníme a naši volbu potvrdíme, ihned se nám vygeneruje požadovaný dokument, který můžeme okamžitě sdílet. Zároveň se také nabízí možnost pro různé designové změny. Změnit si tak můžeme například motiv, přidat logo a podobně. Osobně za velkou výhodu také považuji fakt, že s takovou nemusíme nijak řešit ukládání a zálohování všech dokladů spojených s podnikatelskou činností. Vždy je totiž najdeme na jednom místě aneb přímo v rámci aplikace Vyfakturuj.cz.
Někomu také mohou přijít vhod takzvané pravidelné faktury. Jak už jejich pojmenování napovídá, ty představují skvělé řešení pro dlouhodobé spolupráce, jelikož se v předem vymezeném intervalu automaticky opakují. Jejich vytvoření je přitom úplně stejné. Stačí nám jen vyplnit zmiňované údaje, a navíc jen vybrat onen interval, po jaký se má faktura opakovat. S ohledem na doklady ale narazíme i na jeden nedostatek. Co řešení totiž neumí, tak je vytvoření cenové nabídky. Naštěstí to by už brzy mělo změnit. Podle slov samotných vývojářů se na této možnosti pracuje, a je tedy jen otázkou času, než se dočkáme jejího zavedení.
Automatizace: Napojení na banku, platební bránu či e-shop
Nyní přejděme k tomu nejlepšímu. U zmiňovaného vystavování dokladů to totiž jen tak nekončí. Vyfakturuj.cz totiž nabízí poměrně rozsáhlé možnosti automatizace, díky čemuž si dokážeme o to zjednodušit naši práci. V první řadě se totiž nabízí poměrně důležitá vychytávka napojení aplikace na až 12 bank, respektive tedy na náš účet spojený s daným podnikáním, což s sebou přináší možnost takzvaného párování příchozích plateb. V praxi to pak funguje poměrně jednoduše. Aplikace sama hlídá faktury, u kterých je jako způsob úhrady uveden bankovní převod, a sleduje, zda došlo k jejich proplacení. Netřeba tedy ztrácet čas kontrolováním výpisu z účtu a variabilních symbolů.
Jakmile dojde k zaplacení faktury, aplikace ji ihned sama označí jako již zaplacenou. Co když ji ale klient naopak neproplatí? V takovém případě přichází na scénu automatické upomínky. Dopředu si jen stačí nastavit text upomínky a po jak dlouhé době se má odeslat, zatímco zbytek vyřeší Vyfakturuj.cz za nás. Celkově tak lze poslat až 3 automatické po sobě jdoucí upomínky, aniž bychom se s tímto museli obtěžovat.
Kromě možnosti automatického párování příchozích plateb se ještě nabízí možnost napojení našeho profilu ve Vyfakturuj.cz přímo na konkrétní e-shop. Pokud je součástí našeho podnikání e-shop postavený na WooCommerce nebo PrestaShop, stačí nám jen nainstalovat příslušný plugin a máme prakticky hotovo. Ten se už totiž postará o kompletní automatizaci. Nadále se už tedy netřeba obtěžovat řešením faktur, hlídáním jejich splatnosti a dalšími povinnostmi. Vše totiž vyřeší aplikace za nás.
Aby toho navíc nebylo málo, tak se také nabízí možnost napojení na některé platební brány. Z nich se nabízí například ComGate, GoPay, ThePay nebo PayPal. Prakticky stejně tak lze připojit i vybrané služby, mezi kterými bychom našli Českou poštu, SimpleShop, Make a řadu dalších. V tomto případě musíme upřímně uznat, že těmito vychytávkami dokáže aplikace velice příjemně překvapit a ve finále nám tak pomoct. Především tak šetříme čas. Ten bychom totiž jinak museli vynaložit do neustálého kontrolování, příprav a podobně.
Export a import dat
Samozřejmě se nabízí i poměrně rozsáhlé možnosti s ohledem na exportování či importování dat, na které se zaměříme v této části naší recenze. Jak už jsme zmínili výše, jedním z poměrně zásadních benefitů je, že veškeré naše doklady spojené s podnikatelskou činností tak můžeme mít pohodlně na jednom místě a přistupovat k nim prakticky odkudkoliv. Dokud máme přístup k internetu, můžeme si prohlédnout všechny faktury, náklady, upravit adresář a podobně. Na druhou stranu ale pravdou je, že je čas od času potřeba mít tato data i jinde. Právě proto zde nechybí možnost pro exportování jednotlivých /všech faktur, nebo také podkladů k DPH a kontrolnímu hlášení. Tato data lze exportovat do tradičního formátu PDF, případně také do CSV, JSON a XML. Data v XML lze následně otevřít v účetních programech Pohoda, Money S3 či Premier.
Stejně tak se nabízí i možnost pro rychlé importování dat. Něco takového přijde vhod především v případě, kdy na Vyfakturuj.cz přecházíme z jiného řešení a chceme do systému rychle dostat všechny doklady, které máme. Zároveň nesmíme zapomenout zmínit další důležitou věc. Nechybí totiž ani možnost pro import vlastních CSV souborů a okamžitý přesun dat.
Tarify a cena
Webová aplikace Vyfakturuj.cz je k dostání v hned několika tarifech, které se od sebe odlišují nejen z hlediska ceny, ale také dostupností některých funkcí. Plný potenciál celého řešení se odemyká s tarifem PROFI, který vyjde na 590 Kč měsíčně. Nejen že tak získáte přístup k naprosto všem funkcím, ale zároveň můžete pod jedním účtem spravovat až 3 podnikatelské subjekty, díky čemuž správa jediné jednotky vyjde na jen na 197 Kč měsíčně. Zároveň tak k účtu může přistupovat až 10 uživatelů, u nichž lze ještě nastavit uživatelská oprávnění. Z tohoto hlediska se proto jedná o nejvýhodnější tarif. Samozřejmě pod podmínkou, že tuto možnost pro správu vícero firem či OSVČ máte jak využít.
Pro většinu podnikatelů je pak nejlepší vybrat tarif IDEAL za 249 Kč měsíčně. V poměru cena / výkon totiž nabízí vše, co můžete požadovat. Samozřejmě se také dokáže postarat o kompletní automatizaci. Nadále je pak ještě k dostání tarif MINI za 149 Kč měsíčně, který slouží pro fakturaci bez omezení. Dle libosti tak můžete vystavovat nejrůznější dokumenty, avšak nebudete mít k dispozici zmiňovanou automatizace či párování s platebními bránami. Tato verze zároveň neexportuje podklady k přiznání k DPH či kontrolnímu hlášení. U těchto dvou tarifů má k aplikaci přístup pouze uživatel + 1 účetní.
Aplikaci lze ale také používat bezplatně v rámci tarifu ZDARMA. Přestože se tato možnost nabízí, je nutné zmínit, že nabízí pouze základní funkce a v praxi tak slouží pouze pro příležitostné fakturování. Zcela zásadní limitace zde přichází v podobě adresáře – fakturovat totiž můžete nanejvýš 5 subjektům, což nemusí být úplně ideální.
Zkušební verze zdarma
Vyfakturuj.cz naštěstí nabízí i zkušební verzi, ve které si lze veškeré funkce a výhody vyzkoušet takzvaně naplno. Každý si totiž řešení může po jeden měsíc vyzkoušet zcela zdarma s tarifem PROFI. O něm jsme se zmiňovali v sekci výše.
Shrnutí
Jak už jsme zmínili hned v úvodu, pokud podnikáte, pak se vystavování faktur a dalších dokladů jednoduše nevyhnete. Ve finále ale nemusí jít o vůbec nic složitého. Jak nám totiž ukázala webová aplikace Vyfakturuj.cz, celý proces si lze nesmírně zpříjemnit a zautomatizovat, díky čemuž si dokážeme znatelně usnadnit náš každodenní podnikatelský život. Zcela upřímně musíme appku ohodnotit plným počtem bodů. Kdybychom to měli velice stručně shrnout, aplikace dokáže hned na první pohled překvapit bleskurychlým vystavováním nejrůznějších dokladů, což skvěle doplňují možnostmi automatizace.
Vyfakturuj.cz jednoduše nabízí vše, co vůbec můžeme požadovat. Jestliže tedy hledáte nějakou jednoduchou a praktickou aplikaci, která by vám dokázala v tomto směru pomoci, pak je Vyfakturuj.cz jasnou volbou. Jak už navíc bylo uvedeno, aplikaci si můžete vyzkoušet zcela zdarma v rámci bezplatné zkušební verze. Vše si tak můžete prozkoušet a podle toho zjistit, zda vám řešení vůbec vyhovuje.